Breadcrumbs

آخرین اخبار و مقالات را در این بخش بخوانید

جایگاه بسته بندی در دنیای دیجیتال

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

طبق تحقیق تازه ای که توسط تترا پک (Tetra Pak) صورت گرفته است، در حال حاضر اعتماد به منابع رسانه ای جریان اصلی به پایین تر حد خود رسیده است.

 مردم ترجیح می دهند که اطلاعات خود را از منابع آنلاینی مثل وبلاگ ها، فروم ها و رسانه های اجتماعی به دست بیاورند. در دنیای ارتباطات انبوه، این مساله برای برندهایی که به دنبال جذب چنین مصرف کنندگانی هستند چه معنایی دارد؟ تحقیقی که تتراپک تحت عنوان «بینش ها و فرصت ها: مصرف کننده متصل» انجام داده نشان می دهد که شرکت ها به چه صورتی می توانند از این رسانه های در حال تغییر و تحول به عنوان ابزاری برای دست یابی به مصرف کننده ها استفاده کنند. این تحقیق بر روی مساله مهم بسته بندی در عصر دیجیتال تاکید می کند.

 

طبق این گزارش، «بحران اعتماد» در دنیای امروز برندها را مجبور می کند که به دنبال برقراری ارتباطی احساسی با مصرف کنندگان باشند و بر روی مسائلی همچون صداقت و اعتبار تاکید کنند. به این ترتیب، برندها می توانند از رواج رسانه های دیجیتال به عنوان منبع اطلاعات خود استفاده کنند و با این تمهید، به مصرف کنندگانی دست پیدا کنند که می توانند به طرفداران جدی این برند تبدیل  شوند. این طرفداران که در تحقیق از آن ها به عنوان «رهبران فوق العاده» یاد شده است، همچون مفسران صوتی به هم پیوسته و آنلاینی هستند که نقش مهمی در تعیین روند رو به رشد برند بازی می کنند. مصرف کنندگان امروزی به این افراد توجه می کنند و برای نظراتشان ارزش قائل هستند. به همین دلیل، این تحقیق نشان می دهد که این برندها به دنبال این هستند که از طریق رسانه های اجتماعی و دیگر منابع آنلاین، با «رهبران فوق العاده» ارتباط برقرار کنند.

 

در این معادله بسته بندی چه جایگاهی دارد؟ آن طور که دنیس جانسن، رئیس و مدیرعامل گروه تترا پک در این تحقیق اعلام کرده است: «از بسیاری جهات، خود محصول باید به ابزاری برای برقراری ارتباط مستقیم تبدیل شود، به همین دلیل بسته بندی نقش مهمی ایفا می کند.»

 

بسته بندی باید همچون یک سنگ محک برای ارزیابی میزان فعالیت و درگیر شدن مصرف کننده عمل کند. اگرچه تجارت الکترونیک در حال رشد است، ولی این تحقیق ادعا می کند که بیش تر خریدها همچون گذشته در فروشگاه های فیزیکی انجام می شود. به همین دلیل بسته بندی همچنان یک ابزار مهم برای جلب توجه مصرف کننده است. با این حال در عصر دیجیتال، به برندها توصیه می کنند که به طراحی بسته هایی بپردازند که می توانند با مصرف کننده ها به صورت ویژه تعامل برقرار کنند و فاصله بین دنیای فیزیکی و آنلاین را از بین ببرند.

 

طبق این تحقیق، چاپ دیجیتال چنین کاری را ممکن کرده است. چرا که برندها در حال حاضر می توانند کدهای دیجیتال سفارشی را بر روی هر محصولی که تولید می کنند، چاپ کنند. این کدها را می توان با گوشی های هوشمند اسکن کرد و به این ترتیب، مصرف کننده می تواند تجربه خود از یک محصول و یا برند ویژه را کنترل کند و با بقیه به اشتراک بگذارد. کدهای QR یک مثال بارز هستند. یک مسیر دیگر برای درگیر کردن مصرف کننده که این تحقیق به تفصیل مورد بررسی قرار داده است، واقعیت افزوده (AR) است. از این طریق، گوشی های هوشمند می توانند اطلاعات و تصاویر را در دنیای واقعی به نمایش بگذارند. در بازی های موبایل، به ویژه بازی پوکمون گو، این فناوری در موبایل به طور موفقیت آمیزی مورد استفاده قرار گرفته است. این فناوری اگر در بسته بندی هم مورد استفاده قرار گیرد می تواند به یک بسته و طبعا برندی که آن را تولید می کند، اجازه دهد که با روش هایی خلاقانه و درگیر کننده با مصرف کننده تعامل داشته باشد.

 

این تحقیق هم چنین نشان می دهد که کدهای دیجیتال و واقعیت افزوده هم چنین می توانند درباره یک محصول مشخص، اطلاعاتی در اختیار مصرف کننده قرار دهند. برای مثال می توانند به یک مصرف کننده نشان دهند که یک محصول غذایی در کدام مزرعه به دست آمده است. این گزارش هم چنین نشان می دهد که این تبادل اطلاعات می تواند دو طرفه باشد، یعنی برندها هم می توانند با هدف شناسایی جایگاه مصرف کننده به جمع آوری اطلاعات بپردازند. این تحقیق در ادامه اعلام می کند که اگرچه تنها 7% بسته بندی های امروزی به صورت دیجیتال چاپ می شوند، ولی این آمار در حال افزایش است. چرا که روز به روز برندهای بیش تری به توانایی بسته بندی در جذب مشتریان وفادار پی می برند، مشتریانی که می توانند هم به صورت فیزیکی و هم به صورت آنلاین، در کارزارهای بازاریابی نقش داشته باشند.

 

در دنیای دیجیتال، بسته بندی هنوز نقش مهمی دارد و و به عنوان یک پل بین برند و مصرف کننده عمل می کند. به دلیل ظهور چاپ دیجیتال، بسته بندی این ظرفیت را دارد که برای «رهبران فوق العاده» به یک پلتفرم اصلی تبدیل شود. به کمک بسته بندی، این طرفدان جذب برند شده و می توانند به منبعی قابل اعتماد برای بقیه مصرف کنندگان تبدیل شوند. بسته بندی دیگر تنها یک ابزار تبلیغاتی بصری نیست، بلکه یک ابزار مهم برای دستیابی به مصرف کنندگان در جهانی چند کاناله است. 

 

ارتباط با ما

نشانی : میدان ونك، خیابان ولیعصر، كوچه
    شريفي،برج خشایار،پ٤٢، ط٣ واحد ٣٠٤

شماره تماس:02188198113

شماره فکس : 02188198113

شماره تلگرام: 09213882434

ایمیل : info@pan-packaging.com

ساعت کاری: شنبه تا پنج شنبه ساعت 9-18

نقشه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنایع چاپ و بسته بندی پوشش آرای نیکان (پان ) می باشد.

برای خرید پاکت‌های عمومی کمتر از 90 کیلوگرم به فروشگاه خرده فروشی اینترنتی پله نوروزخان مراجعه کنید.    ورود به فروشگاه آنلاین

Search